PRANCŪZIŠKIEMS PUSRYČIAMS: CROQUE MADAME

RECEPTAS SPAUSDINTI RECEPTĄ

Prancūziški pusryčiai nebūtinai susideda iš sulčių, arbatos, kruasanų bei uogienės. Sočiai ir begalo gardžiai dienos pradžiai puikiai tinka Croque Madame sumuštinis. Klasika, kuri bent trumpam mintimis nukels prie Eifelio bokšto.

Vieniems romantika tai rožės į lovą, žvakių šviesa ir pliušiniai meškučiai. Kitiems, tai tiesiog saugumo jausmas būnant su mylimu žmogumi. Ir nors kiekvienas romantiškus gestus suvokiame skirtingai, tikriausiai visi sutiktume su mintimi, jog Paryžius meilės miestas, ir visi, turėję galimybę jame pabuvoti, grįžta namo su pačiais romantiškiausiais įspūdžiais.
Ne tik architektūra, žmonės, gamta bei meno kūriniai, bet ir visa Prancūzijos virtuvė tiesiog dvelkia meile. Meile kokybei, skoniui ir klasikiniams patiekalams, kurie tapo mėgstami visame pasaulyje.

Visi matėme tas pinterest‘ines nuotraukas su gausiais prancūziškais pusryčiais: kruasanais, vaisių dubenimis, sūriais, sulčių ąsočiais ir dailia panorama į Eifelio bokštą. Paryžius buvo mūsų pati pirmoji kelionė, į kurią leidomės po aštuonių mėnesių draugystės, ir kurią pirkome vos pradraugavę keturis mėnesius su mintimi, jog jei susipyksim, tai keliausim po vieną.
Tačiau apsilankymas Paryžiuje buvo toks įsimintinas, jog iki šiol vienbalsiai sutariame: į Paryžių grįšime, nes dar labai daug ko nespėjome aplankyti, o kartu ir reikia ištaisyti pirmos kelionės klaidas. Kitaip tariant – leistis į gurmanišką Paryžiaus pažinimo kursą.
Grįžtant prie pusryčių temos- mes savo kelionėje pramiegojom labai daug maisto- meilės miestas gyvas nuo šeštos ryto, tad net ir išėjęs iš viešbučio aštuntą, dauguma kepyklų jau būna išpardavę savo šviežius gaminius. Bet kartą mums pavyko į traukinį suspėti ir, patikėkite, tai buvo patys skaniausi pusryčiai, kuriuos esame valgę svetur.

Tad ne vien kruasanai garantuoja gerą dienos pradžią. Norintiems sočios romantikos, būtina pasigaminti Croque Madame sumuštinius. Kartą pabandžius, norisi laukti lėto laisvadienio ryto, kuomet bus galima vėl jais mėgautis ir vėl mintimis nusikelti į Paryžių. Taip taip, būtent Paryžiuje ir gimė šis patiekalas, kuris Prancūzijoje valgomas ne tik pusryčiaujant, bet ir kaip užkandis tarp pietų bei vakarienės. Tad dėl viso pikto turėkite tai atmintyje, kai pasijusite darbų įkarštyje alkani.

Croque Madame yra Croque Monsieur sumuštinio variancija, kuri duoną, sūrį bei kumpį papildo Bechamel padažu bei lengvai pakeptu (arba be lukšto virtu) kiaušiniu. Vienu žodžiu, tai reiškia, jog moteriška patiekalo versija kaloringesnė, skanesnė ir, kaip nebūtų keista, verta grieko!

Duona. Tradiciškai Prancūzijoje šis patiekalas ruošiamas su brioche duona, tačiau mes norėjom labiau rustic įvaizdžio ir pasirinkome šviežutėlę ciabatta duoną. Rezultatas buvo fantastiškas! Taip pat teko matyti, jog labai daugkas naudoja tiesiog forminę sumušinių duoną. Ir tai nėra blogai- viskas, kas skanu, Croque Madame puikiai tinka!

Kumpis. Tik prancūziškas virtas kiaulienos kumpis. Taip taip, jo dažniausiai reikia paieškoti gurmaniškose parduotuvėse. Tačiau nė kiek nesumeluosim pasakydami, jog net ir tokiam lengvai pagaminamam patiekalui tikrai verta pasirinkti kokybiškus ingredientus. Bus skonių bomba! Croque Madame gaminome ir iš gurmaniškų produktų, ir iš pigesnių, randamų įprastuose prekybos centruose. Rezultatas labai skyrėsi.

Sūris. Vėlgi, verta rinktis prancūzišką produkciją. Šiam sumuštiniui labiausiai tinka Emmental arba Gruyere sūriai.

Gaminimo patarimas. Norint sutaupyti laiko gaminant Croque Madame ryte, Bechamel padažą patariame pasigaminti iš vakaro!

CROQUE MADAME

• Žiupsnelis muskato

• Druskos, pipirų

• Papildomi ingredientai
  • 8 brioche duonos riekės (arba kitos jūsų mėgstamos duonos)

• Lydyto sviesto

• Emmental sūrio (arba Gruyere)

• Prancūziško virto kiaulienos kumpio

•  4 kiaušinių

• Šviežiai grūstų juodųjų pipirų

GAMINIMO INSTRUKCIJOS

• Bechamel padažas
  • Prikaistuvyje ant vidutinės kaitros išlydome sviestą. Tuomet sudedame miltus ir ir gerai šluotele išmaišome. Turi gautis tiršta masė, kurią ant tos pačios vidutinės kaitros pakaitiname pora minučių. Miltų ir sviesto masė turi nežymiai patamsėti.
  • Nuolatos maišydami, mažomis porcijomis pilame pieną. Taip bus lengviau išvengti padažo gumuliukų. Pilnai supylus pieną, padažą kaitiname iki virimo. Kai šis užverda, dedame garstyčias, žiupsnį muskato, druskos ir pipirų. Kaitiname kol padažas sutirštėja.
  • Paruoštą Bechamel padažą nutraukiame nuo kaitros ir atvėsiname.
  • Croque Madame
  • Duonos riekes lengvai aptepame lydytu sviestu ir iš abiejų pusių apskrudiname iki 180 C įkaitintoje orkaitėje. Funkcija – viršus apačia su vėjeliu.
  • Apkepus duonai, formuojame sumuštinius: ant riekės dedame Bechamel padažo, kumpio, sūrio ir užvožiame kita duonos rieke. Lengvai paspaudžiame. Ant viršaus dedame dar truputį Bechamel’io ir Emmental sūrio.
    Kai taip suformuojame visus sumuštinius, dedame juos ant kepimo skardos ir pašauname dar kartą į orkaitę (180 C) bei kepiname kol ant viršaus esantis sūris apskrus.
  • Kai sumuštinių kepimas orkaitėje jau bus link pabaigos, pasiruošiame kiaušinius: ant vidutinės – žemesnės kaitros įkaitiname keptuvę su šlakeliu aliejaus. Įmušame kiaušinius ir keptuvę uždengiame dangčiu. Kepame apie minutę, kol baltymas bus pilnai iškepęs, o trynys skystas.
  • Ant iškepusių Croque Madame dedame šiek tiek kumpio ir keptą kiaušinį. Pabarstome šviežiai grūstais pipirais. Galite ant viršaus dėti savo mėgstamų daigų ar žolelių.
    Skanaus!

PASTABOS

• Norint sutaupyti laiko gaminant Croque Madame ryte, Bechamel padažą patariame pasigaminti iš vakaro!