PALTUSO FILĖ / JŪRŲ DUMBLIŲ SVIESTAS / MĖTINĖS BULVYTĖS / ŽIRNELIAI

RECEPTAS SPAUSDINTI RECEPTĄ

Žuvies patiekalai mūsų namuose yra tikrai dažnas pasirinkimas. O jei dar su daugybe daržovių ir skaniomis mėtomis – belieka tik seilę varvinti! Štai skanios ir paprastai pagaminamos vakarienės idėja, kuri neužims daug laiko, tačiau tikrai paliks puikius skonio prisiminimus.

Žuvis yra puikus pasirinkimas bandant sumažinti mėsos vartojimo kiekį planuojant savaitės meniu. Nors mes esam įvairaus maisto mėgėjai (o vienas iš mūsų yra dirbantis profesionalioje virtuvėje), tai tikrai nereiškia, jog kiekvieną dieną valgome sudėtingai pagamintą gurmanišką maistą.
Tačiau siekiame savo racione įvairovės. Tiesą sakant, būtent daugiau įvarių produktų įtraukimo į meniu poreikis ir buvo viena iš priežasčių pradėti rašyti tinklaraštį ir neapsiriboti tuo pačiu maistu diena iš dienos.
Planuoti savaitės apipirkimus ir meniu pradėjome dar tada, kai tai nebuvo populiaru – prieš kiek daugiau nei dvejus metus. Kaip bebūtų, to jūsų daryti tikrai nemokinsime ir planavimo pamokų nevesime. Paprašysime tik vieno – mintyse peržvelkite savo paskutinio mėnesio pirkinių krepšelius ar pagamintus patiekalus. Garantuojame, jog bent 90 proc. skaitytojų supras, kad tikrai reikėtų daryti bent minimalius pokyčius, pasirenkant įvairesnius produktus, savo kasdieniame mitybos racione. Kartu tai sveika ne tik kūnui, bet ir sielai!

Mes renkamės žuvį valgyti mažiausiai du kartus per savaitę. Dažniausi pasirinkimai yra šamas, lašiša, menkė, upėtakis ar dorada. Tačiau šį kartą išbandysime paltuso filė su mėtinėmis bulvytėmis ir žirneliais. Ir visa tai pagaminama per 40 minučių!

Žuvis. Nors mes rinkomės paltuso file, jūs galite naudoti bet kokį savo mėgstamą ar turimą žuvies gabaliuką. Šiam patiekalui puikiai tiks ir menkė, ir jūrinė lydeka.

Bulvytės. Jaunų bulvyčių galite įsigyti kiekviename didesniame prekybos centre, o šiuo metu jos skaniausios pirktos turguje! Tačiau jeigu jų neradote, ruoškite turimas bulves, kurias pjaustykite didesniais kubeliais ir virkite kaip nurodyta recepte. Mūsų misija jums įrodyti, kad virtuvėje eksperimentuoti iš jau turimų produktų yra smagu!

Jūrų dumblių sviestas. Dviems porcijoms žuvies paruošti receptūroje nurodyto sviesto bus šiek tiek per daug. Todėl jį galite laisvai laikyti maistinėje plėvelėje šaldytuve, prireikus naudoti kitiems vakarienių variantams ar tiesiog tepti ant pusryčių duonos.

PALTUSO FILĖ / JŪRŲ DUMBLIŲ SVIESTAS / MĖTINĖS BULVYTĖS / ŽIRNELIAI

Porcijos

porcijos
Pagaminimo laikas

minutes

IngredientAI

• Jūrų dumblių sviestas
  • 60 gr. sviesto (būtinai kambario temperatūros)

• 5 gr. Nori dumblių lapų

• 2 gr. druskos

• 1 česnako skiltelė

• Mėtinės jaunos bulvytės su kepintais žirneliais
  • 200 gr. jaunų mini bulvyčių

• Geras žiupsnis druskos

• 2 šakelės šviežios mėtos (bulvėms virti)

• 150 gr. žirnelių (šviežių arba šaldytų ir atšildytų)

• 50 gr. sultinio (daržovių)

• 30 gr. svogūno

• Mėgstamų daigų arba žolelių

Gaminimo instrukcijos

• Jūros dumblių sviestas
  • Susmulkiname peiliu Nori jūrų dumblių lakštus. Visus ingredientus su smulkintais dumblių lakštais sudedame į elektrinį smulkintuvą ir triname iki vientisos masės.
  • Sviestą dedame į norimas formeles arba tiesiog cilindro forma susukame į maistinę plėvelę.
  • Dedame į šaldiklį sustingti.
  • Mėtinės jaunos bulvytės su kepintais žirneliais
  • Bulves, mėtos šakeles, druską ir vandenį užkaičiame ant kaitlentės. Verdame bulves ant vidutinės – aukštos kaitros kol suminkštės.
  • Išvirusias bulves nusunkiame, nusausiname.
  • Smulkiai supjaustome svogūną, atskirai sukapojame šviežius mėtų lapelius.
  • Į keptuvę dedame sviestą ir aliejų. Kai sviestas ištirps, sudedame išvirusias mėtines bulvytes. Kepiname apie 3 minutes, kol gražiai apskrus.
  • Sudedame žirnelius ir svogūną. Lengvai pakepiname apie minutę. Palaipsniui (!) pilame sultinį ir viską pagardiname šviežiai maltais pipirais. Pakepiname dar apie 2 minutes, kol sultinys nugaruos. Sultinys reikalingas daržovėms glazūruoti, tad jį pilame per kelis kartus ir stebime, kad nebūtų per daug.
  • Viskam pakepus keptuvę nuimame nuo kaitros, sudedame kapotus mėtų lapelius ir išmaišome.
  • Paltuso filė
  • Žuvies filė lengvai pasūdome. Labai svarbu druskos nepadauginti, nes ant iškeptos filė bus dedamas intensyvaus skonio jūros dumblių sviestas.
  • Įkaitiname keptuvę, pilame aliejų, sudedame sviestą.
  • Kepame filė ant vidutinės kaitros, po 3 minutes iš abiejų pusių, kol apskrus ir vidinė žuvies temperatūra pasieks 63-65 C laipsnius.
  • Patiekiame: į lėkštę dedame kepintus žirnelius su mėtinėmis bulvytėmis. Ant jų sudedame keptą žuvies filė. Pjaustome plonais griežinėliais sviestą ir patiekiame ant dar karštos žuvies, jog išsilydytų. Pagardiname mėgstamais daigais arba žolelėmis.